سرخط خبرها

برد تمیز با چاشنی دفاع برای آویژه صنعت

  • کد خبر: ۱۰۲۳۱۲
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
برد تمیز با چاشنی دفاع برای آویژه صنعت
آویژه در نخستین دیدار از دور اول پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال توانست از سد کاله بگذرد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ روز نخست از دور اول پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال دیروز آغاز شد و نماینده مشهد توانست مقابل کاله‌آمل به یک برتری شیرین و دلچسب برسد. شاگردان سرجان ایوانوویچ در آویژه‌صنعت‌پارسا که بازی را متزلزل و پراشتباه آغاز کرده بودند، هرچه از آغاز بازی گذشت، بیشتر بر اوضاع مسلط شدند و در نهایت با تدابیر ویژه دفاعی تیم آویژه، برتری به اردوگاه نماینده مشهد آمد.

آویژه در حالی با نتیجه ۷۶ بر ۶۹ از سد کاله‌آمل گذشت که حالا برای صعود به جمع هشت تیم برتر لیگ‌برتر بسکتبال ایران به یک پیروزی دیگر برابر تیم آملی احتیاج دارد؛ نتیجه‌ای که می‌تواند در بازی روز چهارشنبه حاصل شود و در صورت شکست نماینده مشهد در آن بازی، همه چیز به بازی پایانی در روز جمعه کشیده می‌شود. برد آویژه مقابل کاله بیش از هر چیز مرهون یک نمایش دفاعی تمیز و درخشش دو ستاره خارجی این تیم بود. البته در این میان نباید از نقش سرمربی آویژه در طراحی تدابیر دفاعی در مقابله با تیم خوش‌حمله کاله گذشت.

کوآرتر اول| غافلگیری با صددرصد فیلدگل

درست شبیه یک غافلگیری بزرگ؛ شروع دیدار مردان آویژه‌صنعت‌پارسا مشهد و کاله آمل با یک اتفاق ویژه همراه بود؛ جایی که نماینده شهر آمل توانست در چند دقیقه ابتدایی طوفانی عمل کند و با سیزده امتیاز اختلاف از آویژه پیش بیفتد. نمایش خیره‌کننده آملی‌ها اگرچه تا پایان کوآرتر ادامه نداشت و رفته‌رفته تیم مشهد به بازی برگشت، اما واقعیت این است که صددرصد فیلدگل در نیمه ابتدایی کوآرتر اول برای تیم کاله یک آمار خارق‌العاده بود که چیزی جز یک غافلگیری بزرگ نبود. البته در ادامه کوآرتر با تایم‌اوت‌هایی که ایوانوویچ، سرمربی آویژه گرفت، تیم مشهد به بازی برگشت و در پایان کوآرتر اختلاف به سه امتیاز رسید و این کاله بود که ۲۱ بر ۱۸ برنده کوآرتر شد.

کوآرتر دوم| سه‌امتیازی‌های ویرانگر

کوآرتر دوم با نمایش تمیز آویژه در دفاع و پرتاب‌های وحشتناک سه‌امتیازی بازیکنان این تیم همراه بود. مرتضی طاهری، نوید خواجه‌زاده، برایان استار و لوکا انزوکیچ هر کدام به‌نوبت با شوت‌های پشت خط، سبد کاله را هدف قرار دادند و هر بار توپ‌هایشان به سبد نشست. دوازده امتیاز حاصل از پرتاب‌های سه‌امتیازی، تمرکز را از تیم کاله گرفت و همین عاملی بود تا آویژه نتیجه کوآرتر را ۲۰ بر ۱۵ برنده شود تا در مجموع با برد ۳۸ بر ۳۶ به نیمه برود. البته در این کوآرتر ریباند‌های برداشته مجید صادقی از آویژه هم باعث شد تا نماینده مشهد بتواند فرصت حمله‌های بیشتری را به دست آورد و دفاع منسجم بازیکنان این تیم هم حکم بر برتری مطلق آویژه در بازی داشت.

کوآرتر سوم| پر اشتباه مثل ۲ تیم!

در این تایم دو تیم نمایش پراشتباهی داشتند؛ تا جایی که مدام حملات هر دو تیم با ترنور همراه بود و همین مسئله سبب شد تا در پایان کوآرتر هر دو تیم امتیاز کمی به‌دست آورند. با این حال آویژه این تایم را نیز ۱۵ بر ۱۱ از حریف خود برد تا اختلاف را بیشتر کند.

کوآرتر چهارم| معجزه آقاجانپور کامل نشد

۱۰ دقیقه پایانی دیدار با تداوم برتری آویژه در کل کوارتر همراه بود؛ با این وجود چیزی نمانده بود که نمایش خیره‌کننده متین آقاجانپور، بازیکن جوان و تازه‌ملی‌پوش‌شده کاله کار را برای تیم آملی درآورد. آقاجانپور در این کوآرتر هر پرتاب سه‌امتیازی که انداخت، به سبد نشست و همین نزدیک بود کار دست شاگردان سرجان‌ایوانوویچ بدهد. البته تکنیکال‌های عجیب بازیکنان و نیمکت آویژه هم مزید بر علت بود تا کمی اختلاف کم شود. با این همه آویژه این کوآرتر را هم ۲۳ بر ۲۲ برد تا در مجموع با نتیجه ۷۶ بر ۶۹ در نخستین بازی مرحله پلی‌آف از سد حریف خود بگذرد. دو تیم در بازی دوم روز چهارشنبه از ساعت ۱۹ در تالار آزادی تهران بار دیگر به مصاف هم می‌روند.

روز درخشان خارجی‌های آویژه

لوکا انزوکیچ و برایان‌استار، بازیکنان خارجی آویژه در دیدار دیشب توانستند روی‌هم‌رفته ۴۵ امتیاز برای نماینده مشهد به‌دست آورند؛ یعنی بیش از نیمی از امتیاز‌های آویژه در این دیدار سخت. لوکای صربستانی با ۲۴ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن زمین شد، اما این برایان‌استار آمریکایی بود که با شاخص عملکردی ۲۶ بهترین بازیکن میدان شد. نکته جالب اینکه بعد از این دو خارجی خوب آویژه، نوید خواجه‌زاده تنها با یازده امتیاز بیشترین امتیاز را برای تیم مشهد به‌دست آورد تا همه این شواهد حاکی از آن باشد که دو خارجی آویژه توانستند در این بازی کار را برای سرجان ایوانوویچ درآورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->